تبدیل شماره تماس به لینک
تاریخ : سه شنبه 11 تير 1392
نویسنده : مهدی

تبدیل شماره تماس به لینک

هر روز بر تعداد کسانی که صفحات اینترنتی را با گوشی همراه بازدید میکنند افزوده میشود. بیشتر شرکت ها و سایت های تجاری شماره تماس خود را علاوه بر صفحه تماس با ما در صفحه اول سایت و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار میدهند. ولی این شماره ها قابل کلیک یا تماس مستقیم نیستند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه برای سایت خود امکان کلیک بر روی شماره و تماس مستقیم با آن از طریق تلفن همراه را ایجاد کنید.
به طور معمول اگر یک شماره برای گوشی های هوشمند قابل فهم و تشخیص باشد بصورت خودکار امکان کلیک و تماس به آن افزوده میشود ولی اگر شما بخواهید از یک متن جایگزین مانند “با ما تماس بگیرید” و یا حتی تصویر استفاده کنید برای این قابلیت استفاده کنید باید کدهای مناسب این کار را استفاده کنید.

تبدیل شماره تماس به لینک

کدهای لازم برای تبدیل شماره تماس به لینک

قالب درست برای نوشتن یک شماره تماس به شکل زیر است:

<شمار تماس><کد شهر><کد کشور>

مثال:

+۹۸ (۲۱) ۲۲۲۳****

با این وجود بیشتر تلفن های همراه قالب های زیر را نیز به درستی تشخیص میدهند:

+۹۸۲۱۲۲۲۳****
 +۹۸٫۲۱٫۲۲۲۳٫****
 ۲۱-۲۲۲۳-****
 ۲۱ ۲۲۲۳ ****

نوشتن شماره تماس در قالب پیش فرض مستقیما آن را به لینک تماس تبدیل میکند ولی بعضی از مدل های قدیمی تر قابلیت تشخیص صحیح را ندارند.
کد زیر برای تمامی دستگاه ها قابل مشاهده خواهد بود ولی برای کامپیوتر های شخصی و مرورگر گوگل کروم کاری انجام نمیدهد ودر مرورگر فایرفاکس به پیام خطا منتهی میگردد:

</p>
<p dir="ltr" style="text-align: right;"><code> <a href="tel://+98212223****">+98 (21) 2223****</a>
 <a href="tel://98212223****">با ما تماس بگیرید</a>
 </code></p>
<p dir="ltr" style="text-align: right;">

استفاده از دستور callto این امکان را میدهد که بر روی کامپیوترهای شخصی برای ایجاد تماس از نرم افزار skype استفاده شده و برای تلفن های همراه تماس مستقیم فعال میشود.

</p>
<p dir="ltr" style="text-align: right;"><a href="//+98212223****">+98 (21) 2223****</a></p>
<p dir="ltr" style="text-align: right;">

در صورتی که تمایل به استفاده از تصویر برای این دکمه داشته باشید با استفاده از کد زیر و آدرس دهی صحیح تصویر مورد نظر از روی هاست میتوانید به هدف خود دست یابید. با این کار تصویر مورد نظر شما نمایش داده شده و با کلیک بر روی آن گوشی همراه کاربر با شماره لینک شده تماس خواهد گرفت.

</p>
<p dir="ltr" style="text-align: right;"><a title="تماس مستقیم" href="//98212223****">&lt;imgsrc="/images/call-me.png" alt=" تماس مستقیم " /&gt;</a></p>
<p dir="ltr" style="text-align: right;">

اگر بخواهید مستقیما با کلیک بر روی لینک با شناسه Skype شرکت شما تماس برقرار شود میتوانید لینک زیر را در مکان مناسب و با شناسه Skype خود قرار دهید.

</p>
<p dir="ltr" style="text-align: right;"><a href="echo123">Skype</a></p>
<p dir="ltr" style="text-align: right;">

امیدواریم که مطالب ارائه شده در این نوشته توسط آموزش تو برای شما مفید بوده باشد، اگر شما هم در این زمینه اطلاعات و تجربیات مناسب دارید میتوانید از بخش نظرات در اختیار دیگران قرار دهید.

 



|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/